INSTAGRAM’DA TARAYICI ÜZERİNDEN ‘DIRECT MESSAGE’ KULLANIMI


Günlük yaşantımızın büyük bir kısmı akıllı telefonlarımızla, bilgisayarlarımıza ve onların bize sunduğu eğlenceli içeriklerle geçmekte, bunlardan biride ‘Sosyal Medya Uygulamaları’ bugün değineceğimiz konu ise ‘Instagram’ tarayıcılarda ‘Direct Message’ özelliğini sonunda aktif etti.

Instagram, 2010 yılının ekim ayında yalnızca IOS işlemcili cihazlar için ücretsiz kullanıma sunulan daha sonra 2012 yılında Android cihazlar için de kullanıma sunulan, fotoğraf ve video paylaşımına yarayan bir uygulamadır.

2010 yılında piyasaya sürülmesiyle kullanıcılar arasında popülerlik kazanarak sıkça kullanılmaya başlandı. Bir yılda kullananların sayısı 10 milyonu buldu. 2017 yılında yapılan araştırmalara göre 700 milyona yakın kullanıcı ‘Instagram’ kullanmaya başlamıştır. Daha sonrasında canlı yayın yapma özelliği, IGTV özelliği ve ‘Snapchat’ mantığında hikâye ekleme ve çeşitli efektler ekleme özellikleri ile de geliştirildi ve geliştirilmeye de her geçen gün devam etmektedir.
Instagram‘ bıze sınırı olmayan bir kişisel paylaşım alanı sunmakta, bu alanda sosyal medya mantığıyla kullanmaktan ziyade profesyonel kullanıcılara yönelik dijital pazarlama seçenekleri de sunmakta. Bu açıdan ‘Instagram’ diğer sosyal medya platformlarına göre her zaman 1 adım önde olmakta.
Sosyal medya kullanımı açısından değerlendirmek gerekirse ;
‘Instagram’ fotoğraf ve video paylaşma dışında kullanıcılarına 0-15 saniye arasında anlık hikayeler paylaşma özelliği sunmakta, bu paylaşılan gönderiler üzerinde özel efekt ekleme seçeneğiyle de işi son derece eğlenceli kılmakta. Ayrıca hikâyelerimiz 24 saat boyunca profilimizde sizi takip eden kişiler tarafından görüntülenebilir, hikâyeleriniz görüntüleye kişileri de görebilmektesiniz.
Yapılan araştırmalara göre ‘Instagram’ın’ popüler olarak kullanılmaya başlandığı yıllarda bu özellik çoğu kullanıcı tarafından çok fazla kullanılmıyordu, mesajlaşma açısından o yıllarda ‘WhatsApp’ daha baskın bir rol oynadığı için kullanıcılar çok fazla bu özelliği ile ilgilenmiyordu. Özellikle dijital pazarlama sektörü ile ‘Instagram’ kullanılmaya başlandığında kullanıcılar 7/24 iletişim kurabilmek amacıyla bu özelliği kullanmaya başladı. Hali hazırda mobil platformlarda bu özellik her an yer alsa da, bilgisayar ve telefon tarayıcılarımızdan instagram.com’a girdiğimizde maalesef ki mevcut değildi. Yeni gelen güncelleme ile geç gelmiş olsa da ‘Facebook Inc’ bu özelliği kullanıcılara sunmayı ihmal etmedi.


Bu şuan ki teknoloji ile çok basit bir adım olarak görülse de bazen hayat kurtarabilecek bir özellik olacaktır.
Özellikle mobil cihazlarımızı yoğun saatler kullandığımız şu dönemde ‘Pil’ problemi yaşadığımız anlarda ‘ Notebook’larımızı açıp instagram.com üzerinden ‘Direct Message’ özelliğini kullanmamız oldukça kolaylık sağlatacaktır, özellikle makalemizde sıklıkla üzerinde durduğum ‘Dijital Pazarlama’ ve ‘Ticari’ kullanım amacıyla oldukça fayda sağlatacaktır. Onun haricinde bireysel kullanıcılar içinde belirttiğimiz detaylar gözden kaçmayacaktır.


b) tarayıcı üzerinden site içerisinden ekran görüntüleri

Yorum Gönder

Yorum Yayınla (0)

Daha yeni Daha eski