Kablosuz bağlantınız sık sık kopuyor veya sinyal seviyesiniz çok düşük ise, aşağıdaki
işlemleri yaparak sorunu çözebilirsiniz.
Bu işlemi kablosuz özelliği olan birçok modemde gerçekleştirebilirsiniz. Biz örnek olarak basit arayüze sahip olan AirTies modemlerinden yola çıkarak bilgi verdik.
Bilgisayarınızda kullandığınız Web tarayıcı programını (Internet Explorer, Mozilla Firefox vb.) çalıştırınız.
Web tarayıcınızın “Adres” kısmına cihazınızın Web arayüzünün varsayılan adres olan http://192.168.2.1 adresini yazıp “Enter” a basınız.
Cihazınızın web arayüzünün “Giriş Ekranı” gelecektir. Bu ekranda giriş için kullanıcı adı ve şifre isteyen bir iletişim kutusu göreceksiniz. Cihazınızın varsayılan olarak kullanıcı adı “admin” şifresi ise “ttnet” şeklindedir. Bu bilgileri girip “Tamam” tuşuna basarak giriş yapabilirsiniz.
AYARLAR ana menüsü altında sol taraftaki “KABLOSUZ” ana menüsü altında “Kanal ve SSID” başlıklı ekranı açınız.
“Kanal” alanında modeminizin yayın yapacağı kanalı (frekans) seçebilirsiniz. Kanal değeriniz varsayılan olarak “Auto” modda gelecektir. Kanal değişikliği için 1, 6, 11 kanallarından birini seçmeniz tavsiye edilir. Her seçim sonrasında “Uygula” butonuna basıp kablosuz yayın kalitesini test ediniz. Çözüm olmazsa diğer kanalı seçerek devam ediniz. Bu bölümde lütfen başka bir ayar değiştirmeyiniz.
ADSL modeminizin yanında telsiz telefon veya dect telefon varsa yerlerini değiştiriniz.
Yorum Gönder